Vinh dag 10

16 april 2014 - Vinh, Vietnam

Vandaag een uur eerder vertrokken, want we hadden een lange trip voor de boeg En aangezien onze chauffeur uit t zuiden komt, rijdt hij op zijn TomTom. Dat gaat dus ook wel eens fout, wat dan weer tijd kost Maar goed wij op weg naar Tam COC , echt dat rijden is hier is echt hell om earth Iedereen haalt links en rechts, bovendoor of onderdoor in, echt niet normaal En dan heb je alle brommers en fietsers nog op de weg. Op 1 moment zagen we ons leven voorbij flitsen, iemand haalde op de andere baan in en redde het niet Onze chauffeur stopte gelukkig en het ging werkelijk net goed, ik denk dat er een sigarettenpakje nog tussen kon, jeminee. Maar het was de rit waard, Tam COC was prachtig, we gingen met bootjes door allerlei kalksteenformaties door, echt prachtig, grappige was dat iedereen met zijn voeten roeide, whahaha, we gingen onder 3 rotsen onderdoor, echt heel gaaf, echt een leuke tocht En toen gingen we verder met onze rit naar Vinh, dit was ongeveer 150 km, we hebben er 5 uur over gedaan, de hele weg lag open, niet een stukje, nee de hele weg tegelijk. De bus schudde hevig heen en weer, maar dat gaf niet, maar al die trucks die er reden abnormaal, ik heb nog nooit zoveel trucks achter elkaar gezien en ze rijden als gekken, toeteren de hele tijd als ze iets gaan doen. We kwamen dan onderweg ook een heel erg ongeluk tegen, niet gek dus. Je ziet dat er heel veel gebouwd wordt aan huizen en wegen, dit land is echt in opkomst, zoals Thailand nu. Inmiddels was het al donker, nog enger op deze crazy weg. Nu snappen we ook waarom iedereen dit stuk vliegt. De waren om half 9 in het hotel, de rit duurde dus net zolang als onze vlucht naar Hongkong, vandaag ging alle respect uit naar onze chauffeur, echt heel knap, om zo kalm te blijven en dat hij ons veilig naar t hotel heeft gebracht, wat een kamikaze rit, was er helemaal klaar mee.In de stad aangekomen moesten we nog eten, maar veel was al dicht en werkelijk niemand sprak engels. Uiteindelijk in t hotel gegeten, ook zij waren al dicht maar hebben nog iets voor ons gekookt.Daarna maar  naar bed gegaan, jammer dat we niets van deze stad mee hebben gekregen, morgen vertrekken we weer om 8 uur vandaar

1. Ilona Eveleens:
    17 april 2014