Saigon/ Ho Chi Minh dag 21

27 april 2014 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vandaag weer een reisdag, dit keer naar Saigon (de overheid noemt het liever Ho Chi Minh. Voordat we gingen zijn we nog naar het stadje Pan Thiet geweest om over de lokale markt te lopen. Daarna binnendoor naar Saigon, helemaal via de kust, prachtige weg, dit om alle traffic jams te ontwijken. Bijna bij Saigon hebben we eindelijk een stukje snelweg gereden, zonder scooters, fietsers, ossen of ander tuig. Helaas was dit maar 10 tot 15 km, maar wat een verademing. Saigon is mega mega mega druk. Bangkok is er niets bij en dan die scooters, werkelijk miljoenen. Ze rijden werkelijk everywhere. Regels kennen ze niet en willen ze niet kennen. Oversteken is hier echt gevaarlijk, op de stoep lopen ook want daar rijden ze ook, als je al op de stoep kunt lopen, want waar moeten al die scooters worden geparkeerd, jawel op de stoep..... Het hotel wat we nu hebben is tot nu wel het minste van allemaal. We vonden het niets en zijn teruggegaan naar de receptie, bleken we al een upgrade te hebben gehad. We hebben nu een kamer met een raam en anders niet, wij o en dropen weer af S Avonds zijn we even naar de Ben tangh markt geweest, dit is savonds buiten als een soort nightmarket en overdag in een hal, heel groot met van alles en nog wat. Voor de rest niet veel gedaan, want de dag was eigenlijk al om vanwege het reizen en die drukte moet je echt weer even aan wennen.