Dong hoi dag 11

17 april 2014 - Đồng Hới, Vietnam

Vandaag gelukkig om 8 uur vertrokken, we gingen op weg Dong hoi, maar eerst naar de grotten van phang nho. De rit was dit keer een stuk beter, al heb ik nog een paar keer met mijn handen voor mijn ogen gezeten. Het landschap werd steeds mooier, je kon ook merken dat we alweer wat zuidelijker gaan. Ook nog een stuk door de bergen, want we gingen weer naar een soort gebied met allerlei rotsen. Ook hier gingen we aan boord van een Dragon boat, we hebben onze chauffeur ook uitgenodigd ( zijn kaartje betaald) om met ons mee te gaan, want hij had het waarschijnlijk ook nog nooit gezien. De tocht met de boot was al meer dan prachtig en toen ging de motor uit en gingen we de grot in, dit is de grootste ter wereld, met de grootste rivier inside en mooi, het was echt te mooi, had de hele weg mijn mond open van verbazing Geprobeerd het te fotograferen, maar dat is bijna niet mogelijk. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Ik heb al veel grotten in mijn leven gezien, maar dit sloeg werkelijk alles. Het is ook pas sinds 2009 ontdekt, vroeger blijkt wel de vietcong zich hebben verstopt in de grotten. Na deze bijna 3 uur durende tocht, weer verder naar Dong Hoi. We waren rond 5 uur in het hotel, het ligt op een stuk schiereiland, dus aan deze kant van de brug niet veel te doen en de zee is veel te wild En het strand is in december verwoest door een tyfoon, dus ze zijn druk alles weer op te knappen. Dus kreeg Rob t idee fietsen te huren. Ik dacht nog, in die drukte fietsen. Vond t eerst wel eng maar daarna ging het prima. Overal waar we fietste, gingen mensen zwaaien en (uit) lachen, dat zagen ze niet zo vaak van die blanke op zo 'n mini fietsje met een mandje whahaha nu waren wij de attractie. Heel lekker in de stad gegeten, mijn gerecht was echt t record tot nu hihihih en nog lekker ook We hebben ook al duur gegeten hoor, hoe westers des de duurder..Daarna nog wat boodschappen gehaald voor morgen onderweg, want onze chauffeur doet niet echt aan lunchen tussen de middag, desondanks zitten mijn broeken nog niet losser hahahahhaaha

1. Diny:
    19 april 2014