Halong dag 9

15 april 2014 - Halong Bay, Vietnam

Vandaag werden we om 8 uur opgehaald. Tijdens ons ontbijt kwam onze gids ons vertellen dat hij niet met ons meeging, omdat zijn vrouw op t punt van bevallen stond, dus kregen we een andere gids. Toen op weg naar Halong Bay, dit duurde uiteindelijk 4,5 uur omdat onze chauffeur enorm langzaam rijdt, we werden aan weerskanten ingehaald. Om half 1 waren we bij de boot, waar we voor gesteld werden aan de kapitein, dit vonden wij wat apart. Wat bleek we hadden een heel schip met bemanning tot onze beschikking Wij voelden ons daarmee totaal niet op ons gemak. gelukkig kwam de gids bij ons aan tafel eten, meestal gaan zij apart zitten.  De lunch, echt wat een eten kregen we voorgeschoteld, het was gewoon gênant. We voeren langs de rotsformaties van Halong Bay, prachtig maar eerlijk gezegd hadden we zoiets al gezien in Thailand, daarna na een cave, ook prachtig, maar voor ons geen wauw effect, ook hiervan hebben we er al vele gezien. Ik heb begrepen dat we er nogal wat gaan zien deze trip. Na 3 uurtjes stonden we weer aan wal en werden we naar ons hotel gebracht Dit was werkelijk een prachtig hotel, niet zo zeer van buiten maar wel van binnen. Daarna nog door het dorp gestrompeld, want heb nog steeds last van mijn kleine teen. Na een beetje chillen zijn we gaan eten, dat was nog wel een zoektocht, want het woord seafood staat hier nogal hoog in t vaandel. Als je om t menu vraagt, wijzen ze naar een aantal teiltjes met verschillende wezens erin. Toen we over de boulevard liepen, hadden we nog wel een raar momentje, omdat we achtervolgd werden, maar gelukkig kwamen er snel winkels en daar zijn we in gegaan om zo later achter hun te gaan lopen. Morgen om 6 uur op , dit zijn geen tijden voor een vakantie, maar we moeten een heel eind rijden en met het tempo van onze chauffeur wordt dat wel een uitdaging. We hebben er wel al iets van gezegd tegen de gids, maar of hij t heeft door verteld aan de chauffeur, we don t know Vanaf morgen hebben we geen gids meer, dus op hoop van zegen dat er een beetje vaart in zit morgen.

1. Joki:
    16 april 2014
    Jaja, nu moeten jullie wel een keertje aan de vis-dish! Haha. Lekker en gezond. Een eigen schip tot je beschikking, wow, maar kan mij wel voorstellen dat het een beetje ongemakkelijk voelt. Lijkt mij zalig, zo'n vaartocht. Zo relaxt! Ik heb het dan ook nog nooit meegemaakt. Ook al heb je het al een keertje eerder gezien, geniet er wel van hoor. Geen meter op aarde is dezelfde! ;-) Veel plezier weer.