Quy Nhon dag 17

23 april 2014 - Quy Nhơn, Vietnam

Nou wat een dag zeg, bah, alleen maar in de auto gezeten, werd er per minuut chagrijniger van, kwam niet meer goed. Arme chauffeur want heb de hele weg alleen maar zitten zuchten. We hebben denk 300 km gereden en we zijn om 8 uur vertrokken en kwamen om 5 uur aan. We zitten aan het strand maar ja, het wordt hier donker om 6 uur. Wat ons het meest stoort is dat de chauffeur vaak de weg niet weet, nooit stopt om ergens te lunchen, dus we zitten op de achterbank chips te eten als lunch of de broodjes die we mee hebben genomen van het ontbijt. Je mag hier werkelijk nergens harder dan 40 km, onze chauffeur rijdt dan 38 km, om gek van te worden. Ik vind 50 in Nederland al weinig. En al kan hij door t groene stoplicht, stopt hij toch maar voor de zekerheid, hij is gewoon te voorzichtig en te onervaren. En hij spreekt amper Engels, op zich niet erg, maar als je hem iets duidelijk wilt maken erg lastig. we hebben de reis geboekt via Fox dus we gaan na de vakantie wel een klant indienen. We houden nu maar ons mond, want als we dan toch gaan lunchen komen we nog....... later aan, echt geen zin in. Onderweg gestopt my het My Lai monument, hier heeft zich een afschuwelijk bloedbad afgespeeld, veroorzaakt door de Amerikanen, die hebben 504 onschuldigen vermoord, dit was een soort wraakactie. De inlichtingendienst had gezegd hier zit de Vietcong, maar er was niemand. Ze hebben de mensen afgeslacht in een sloot gegooid en door de kop geschoten en toen hun dorp afgebrand. Dit heeft uiteindelijk het wereldnieuws gehaald, met dank aan moedige US soldaten die hun mond open hebben gedaan. Ze wilde het eerst in de doofpot stoppen gelukkig is dat niet gelukt. Wil je het exacte verhaal weten, zoek even op Google het verhaal van het bloedbad van My Lai. Ook hadden we nog een stop bij 1 of ander strand maar die snapte wij niet helemaal, dus wat rijstecrackers gekocht en weer verder gegaan. Net in het hotel gegeten, dit omdat we al meer dan een half uur naar een restaurant hadden gezocht en niet gevonden, we waren er klaar mee voor vandaag.

1. Ilona Eveleens:
    23 april 2014