Hunter valley - Blue Moutains dag 22

29 november 2010 - Blue Mountains, Australië

Vanmorgen hadden een een Tour rond de winery. We moesten ons om 9 uur melden en de vrouw die ons verwelkomde leek super chagerijnig nou dat zou leuk worden.Maar ze was heel aardig en grappig en wist heel veel te vertellen over de wijnen en hoe het allemaal werd gemaakt. Altijd wel goed opletten want alle termen zin opeens in het Engels. Ook vertelde ze ons dat Australie 1 van de weinige landen is, die geen suiker toevoegt aan hun wijn,dat is hier verboden en ook niet nodig vanwege de vele zon. De reden waarom wijnstokken vaak op een heuvel staan heeft vaak te maken met de drainage. Dit gebied had ook al veel te kampen met regen, nog 1 goede regenbui en de hele wijnoogst was naar de knoppen. In dit gebied kan het ook 45 graden worden. Na de Tour wilde we nog wat wijnHuizen bezoeken, vooral Lindemans. Eerst waren we helemaal verkeerd gereden, toen moesten we weer helemaal de andere kant op, maar we hebben het niet kunnen vinden. Er zijn hier ook tig wijnhuizen. We hebben het zelfs nog gevraagd aan een local en ook die wist het niet. Dus nu maar op naar de Blue Mountains. Dit was nog een hele rit, niet qua kilometers maar alles was door de bergen en heel erg kronkelig, maar mijn Schumacher heeft dit klusje natuurlijk zonder problemen geklaard hi hi. Het weer werd onderweg steeds slechter, regen, regen en nog eens regen. We reden op een gegeven moment gewoon door een wolk, heel jammer, want het is hier prachtig maar je ziet met dit weer helemaal niets. Onderweg kwamen we allemaal wilde kangaroos tegen, hè hè eindelijk ze waren heel groot. Een gids heeft ons uitgelegd dat er wel 60 soorten bestonden, met verschillende namen, maar dat de verzamelnaam kangaroos is. In Blackheath aangekomen, leek de tijd stil te hebben gestaan. Ons verblijf was dicht bij het centrum. We verblijven in een prachtig huisje, lijkt wel Laren. Deze mensen hebben op hun grond een aantal huisjes staan, die ze verhuren. Het is werkelijk prachtig. We blijken ook heel dicht bij het national park te zitten maar we zijn er niet heen geweest ivm het weer. Savonds op zoek naar een restaurant, er is veel dicht op maandag en dinsdag, maar toch wat gevonden. 1 van de 2 open restaurants, haha. Hopen dat het weer morgen een beetje opklaart, dan kunnen we nog genieten van de prachtige Blue Mountains. Het weer heeft ons wel achtervolgt, want de mevrouw van de huisjes vertelde dat het tot gister een weeklang mooi weer was, dus dat is wel balen. Vooruitzichten zijn nog niet rooskleurig maar we blijven positief.

1. Ilona Eveleens:
    29 november 2010
    Ik volg nu vanuit Rwanda jullie regenachtige avonturen
  2. Ma:
    29 november 2010
    Jammer dat het bij jullie zoveel regend, we kunnen wel ruilen, hier sneeuwd het , erwas vanavond bijna 900 km file i.v.m. de sneeuw. Dus wat willen jullie???? ha, ha
    Geniet nog maar lekker, er komt vast wel beter weer.
    groetjes Pa en Ma
  3. Irma:
    Ha Birgitta,

Wat een leuke verhalen allemaal. Ook al regent het zo nu en dan, het blijft toch een bijzondere vakantie.
    Ik zit toevallig aan een Lindemans, PROOST!
    Groeten vanuit een met een laag sneeuw bedekt Nederland.
    Tot over een weekje alweer, wat gaat de tijd snel zeg. Veel plezier nog! Irma
  4. MoMo:
    30 november 2010
    Grappig, wij zijn ook in blackheat geweest.... Jammer van alle regen, maar jullie hebben wel veel plezier zo te lezen.. Wij waren bij de three sisters mountans geweest, heel mooi uitzicht heb je daar.
  5. Sven:
    30 november 2010
    Ook kangoeroe vlees gegeten??? of toch maar een gezonde salade!!
    Jullie hebben al heel wat km afgelegd zeg........hoop dat de laatste paar honderd droog zullen zijn.
    Veel plezier het laatste stuk!!!
    Gr. Kudelcity