Blue mountain dag 23

30 november 2010 - Blue Mountains, Australië

Na een nachtje in ons prachtige huisje, kregen we om half 9 ontbijt voor de deur. Heel schattig in een picknick mandje met verse croissants, verse fruitsalade en weet ik niet wat nog meer. Helemaal verzorgd met een tafelkleedje, servetten en een krantje. Na het ontbijt zijn we op pad gegaan naar Katoomba, echter op de weg erheen konden we niet verder dus eerst maar even 2 lekkere cappucino's gedronken in Victory café, na en uurtje konden we weer verder. Katoomba is best een grote stad, met veel winkeltjes en dergelijke. Nadat we de auto hadden geparkeerd hebben we eenkaartje gekocht voor de Trolley. Die reed langs 29 hotspots. Superleuk als het niet zo regende en mistig was, we leefde nog steeds in de wolk, dus op alle lookouts hadden we geen zicht, echt nul! We zijn bij scenic world uitgestapt om daar met het steilste treintje ter wereld naar beneden te gaan. Je kan dan weer met de kabelbaan of iets anders omhoog echter dat had geen zin ivm geen zicht. Beneden zijn we gaan rondlopen, hier stonden allemaal dingen van de oude mijntijd van Katoomba. Het pad was heel mooi aangelegd en we hebben er een leuk eind in gelopen, van de regen geen last, dankzij de bomen. We zijn ook weer met het steilste treintje naar boven gegaan, het duurt maar 1,5 min maar toch best eng en steil. Boven hebben we nog een film gezien over de Blue Mountians, zo konden we toch zien wat we niet gezien hadden. Daarna terug naar Blackheath. Savonds bij de Italiaan gegeten, na ja Italiaans, het was te eten, maar bijzonder was het niet.