Hanoi dag 8

14 april 2014 - Hanoi, Vietnam

Vandaag ons laatste dagje in Hanoi. Vanmorgen zijn we opgehaald voor onze citytour. Helaas is maandag niet de beste dag, veel is gesloten Zo ook het Ho chi minh mausoleum, maar daardoor was het niet minder interessant, binnen ligt Ho chi minh opgebaard, mensen uit heel Vietnam komen langs om deze man te zien, omdat hij zo belangrijk was voor Vietnam  Het verhaal van Ho chi minh is een beetje gelijk aan het van Che Guevara, beide hebben ze veel gereisd alvorens zij het communisme starten Je ziet hier ook veel van Lenin, dus het communisme is nog vol aanwezig, maar met een moderne touch, dus niet zoals in Cuba. Daarna na de tempel van literatuur, oftewel de eerste universiteit in Vietnam, ook dit heel indrukwekkend Hanoi bestaat pas 1004 jaar, in 2010 hebben ze het duizend jaar bestaan grootst gevierd, Daarna hebben we nog een cyclo tour door de stad gemaakt, maar dat vond ik maar zielig voor die mannetjes, ze trapte zich rot met van die bhoeda's in hun wagentje Daarbij kwam dat we alles al lopend hadden gezien, naja hebben de mannetjes ook weer een centje verdiend. SMiddags nog naar het waterpoppen theater maar dat vond ik wat suf, daarna nog door de stad gelopen Jaja we maken hier wat kilometers. De dag hebben we afgesloten met een heerlijk. Vietnamees maaltijd in de backpackerstraat, we hebben hier ook de eerste dag gegeten Heel lekker voor weinig Morgen gaan we Hanoi verlaten voor Halong Bay, ben benieuwd.

1. Ilona Eveleens:
    14 april 2014
    Bizar, jullie lopen door de stad waar ik voor demonstreerde. Ho Chi Minh was mijn held en Johnson (US president) was een moordenaar.