Hamilton eiland dag 13

20 november 2010

Dat 13 een ongeluksgetal is blijkt wel, want we zitten op dit prachtige tropische eiland, het het regent werkelijk al de hele dag. En niet een klein miesertje, nee echt met bakken, het water stroomt als watervallen van de berg. Echt balen want je kunt niets doen en het uitzicht sucks. Alle bergen/heuvels hangen in de wolken. We spraken iemand in een hotel die vertelde dat dit eigenlijk wedding season is vanwege het altijd mooie weer. Regen verwachten ze normaal pas in februari, ze vertelde dat dit de omgekeerde el nino was. Ik vroeg haar nog wanneer el sunny kwam ha ha ha. We wilden graag een boottochtje doen over de welbekende greatbarrier reef, maar helaas zat dit er niet in. We hebben dus maar wat gegeten en gedronken. Smiddags nog een klein tourtje om het eiland, maar ook toen regende het onwijs. Dit hele eiland is eigenlijk 1 bedrijf, echt in handen van 1 iemand. Maw het is 1 resort op het hele eiland verdeeld over verschillende hotels, het is net Disneyland in de tropen zonder achtbaan. Whitsunday eiland heeft zijn naam te danken aan de Engelse dag na Pasen, dat was toen dit eiland werd ontdekt. Het eiland is trouwens echt mega duur, nu is Australië op dit moment zo wie zo duurder dan Nederland, maar hier is het nog veel erger. Bijvoorbeeld 1 snicker kost hier in de winkel EUR 1,80 in Ned EUR 0,80 Na ja het is niet anders. Wat het weer betreft de voorspelingen zijn niet positief, dus ik hoop dat we morgen safe overkomen met de Ferry en niet te veel last hebben van flooding onderweg, want dat zijn best diepe plassen.