Cairns / Karunda

21 november 2010 - Rockhampton, Australië

Cairns / Karunda

Vandaag staat Karunda op het programma, we hebben wel de pech dat de trein niet rijd, ze zijn het spoor aan het opknappen, dus we moesten heen en weer met de kabelbaan, heb ik weer, ik heb het niet zo op kabelbanen. En dit is de langste ter wereld. De tocht wordt onderbroken door 2 tussen stations waar je uit kunt stappen. Bij station 1 kregen we een rond leiding van een aboriginal parkwachter die heel veel vertelde over de planten, bloemen en besjes. Alles heeft voor de aboriginal wel een waarde, vandaar dat ze zo goed kunnen overleven in de Bush. Daarna nog naar het 2e station en toen naar karunda. Dit was niet heel bijzonder, beetje toeristisch, kwamen nog wel een Nederlandse vrouw tegen die nu in Karunda woonde , of all places. Daarna nog een boottocht gemaakt over de rivier, waar een soort ranger ook allerlei dingen vertelde. Toen nog een korte wandeling in de regenwoud, we moesten op tijd terug zijn omdat we beneden weer werden opgehaald. De tocht met de kabelbaan vond ik niets, het regende, waaide en we gingen steeds door de wolken heen, brrrrrrr. Savonds de het centrum van cairns nog bekeken, langs de boulevard. Je mag hier niet de zee in ivm de krokodillen die er kunnen zitten.