Blue mountain dag 24

1 december 2010 - Sydney, Australië

Weer lekker geslapen en ontbeten in ons knusse huisje. Om 11 uur op pad, het regende nog wel en het was mistig maar het was wel minder dus toch nog 1 poging gewaagd om de three sisters te zien, zo snel geven we niet op, maar meer dan een witte vlek werd het niet. Dus maar op naar Sydney, dit was maar 1,5 uur rijden. Onderweg regende het behoorlijk maar 1 keer aangekomen in Sydney was het wel minder. Het was echt prachtig Sidney in te rijden. Ook gingen we dwars door het centrum omdat ons hotel echt in het hartje van de stad lag. De auto wegbrengen was nog een hele toer, uiteindelijk wel gelukt. Met dank aan Robert, die zo koelbloedig door de stad reed, echt super. Eenmaal in het hotel aangekomen waren we helemaal blij, wat een leuke stad is dit. We hebben even heerlijk door de stad gelopen. Er zijn veel oude gebouwen hier, van de buitenkant en van de binnenkant. Alles is werkelijk prachtig versierd vanwege de kerst. 's avonds zijn we lekker thais gaan eten bij Chat Thai, een heel populaire Thai in Sydney, mensen staan zelfs buiten in de rij. Nou het eten was ook echt heerlijk. Op de terugweg ging het keihard regenen en dat terwijl vandaag de 1ste dag van de zomer is, in 70 jaar hebben ze niet zo'n slechte start/dag van de zomer gehad. Ook November is de natste maand sinds 25 jaar. Leuk al die records maar niet de records die wij willen verbreken. Maarrrrrrrr Sidney is in de stad helemaal overdekt, dus je kan hier heel goed vertoeven. Savonds is het nog heel levendig. Veel rare mensen op straat hi hi hi. Ook valt ons op hoeveel Aziaten hier zitten, bijna nog meer dan in Hongkong, heel apart.

1. Ma:
    1 december 2010
    Hallo werldreizigers,
    Sydney moet een prachtige stad zijn (gekeken op internet), jullie kunnen er lekker nog een paar dagen van genieten. Zo'n overdekte stad heeft zijn voordelen, alles kunnen zien en toch droog blijven. Hoe krijgen jullie het voor elkaar om in een van de droogste continenten zoveel regen te hebben, volgens mij zaten er in jullie koffers geen kleding maar zakken vol Hollandse regenbuien. Niet meer uitpakken, dan krijgen jullie misschien nog een paar droge dagen.
    Liefs Pa en Ma
  2. Iris:
    2 december 2010
    Hi Birgitta,

Wat balen dat jullie overal in Australie alleen maar regen...regen en regen..hebben gehad.
    Ik hoop toch dat jullie ondanks dat hebben kunnen genieten van dit prachtige land en de leuke mensen.
    Voor herhaling vatbaar ?....? Ik ben benieuwd naar (de rest van) je verhalen !!

Goede reis terug en tot volgende week.

Bye,

Iris