Alice Springs - Kata Tjupa dag 6

20 november 2010

Alice springs - Kata tjupa (+ Uluru)
Vandaag weer heel vroeg uit ons mandje we werden om 6 uur opgehaald met een 4w bus om vervolgens in 5 uur naar het red centre te gaan. Onderweg zijn we overal en nergens gestopt, echt super leuk. Overal camel stations, wist je dat er in Australie meer kamelen zijn dan waar dan ook, ze hebben een overschot. Eenmaal aangekomen bij.ons kamp hebben we gelunched en kwamen er nog wat mensen bij die waren geland bij Uluru. Onze gids was Dave echt een coole dude en er was nog een meisje bij Regina die al ons eten regelde, nou dat was in 1 woord super. Na de lunch gingen we een track lopen op de Kata tjupa. Best een aardige wandeling of moet ik zeggen een aardige klim. Eenmaal boven een prachtig uitzicht. Gelukkig was het droog want smorgens op weg regende het heel hard. Na wat foto,'s moesten we weer naar beneden, we moesten een heel steil pad af, eenmaal beneden ik helemaal blij, ik doe mij handen omhoog van yeah en BAM daar lag ik. Mijn handen en knie lagen open, au Daarna naar Uluru gereden voor een zonsondergang, met bubbeltjes wijn en lekkers. Dit was wel heel speciaal. Daarna na ons kamp waar we sliepen in tenten. Dat was wel cool, je kon ook buiten in een swag slapen maar dat hebben we maar niet gedaan, dan lig je daar met al die insecten op je kopie, brrrr.