Alice Springs dag 5

20 november 2010 - Hamilton Island, Australië

Alice springs

Vandaag heel vroeg opgestaan om onze vlucht van 7 uur te halen.
We zijn van Brisbane naar Cairns gevlogen, daar moesten we 2 uur wachten om vervolgens naar Alice springs te kunnen vliegen. We vlogen met Quantas en dat was echt prima. Aangekomen in Alice moesten we onze tijd een half uur achteruit zetten. Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt. Na even een QuickTime loopje in centrum zijn we even gaan tukken, toch vermoeiend al dat vliegen. Savonds was er een nightmarket met allemaal lekkernijen en dergelijke en heel veel Aboriginal people. Tijdens een lekker wijntje op het terras viel ons pas op hoe zielig deze mensen zijn. Het is hun land en ze zijn het ongelukkigst van allemaal. Ze drinken ook heel veel en zijn soms heel geweldadig. Maar de politie kan niet veel doen want het is hun land. Ze krijgen geld van de overheid, dus ze werken niet. Ze zitten maar te zitten in een parkje. En al ze al geld verdienen moeten ze dat delen met hun gemeenschpap, ja wie doet dat nou. Wij vonden het allemaal maar heel triest.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl