Mui Ne dag 19

25 april 2014 - Mui Ne, Vietnam

Ook vandaag vertrek 8 uur. Eerst kregen we nog een stadtourtje door Na Trang, was nog gedoe want er was een soort wielerronde bezig, dus alles afgezet, maar geen bord te vinden. We zijn eerst naar de Cham tempels geweest, dit was heel mooi, beetje rond gelopen, daarna naar de Long Son Pagode,hier staat op een heuvel een mega witte bhoeda, maar eerst tig treden omhoog in die hitte. Halverwege stond een monnik op een bel te slaan, heel rustgevend. Ik zag dat er een vrouw onder die bel zat, ik huh, totdat die monnik ook naar ons wenkte. Dus ik eerst onder die bel zitten en toen begon hij wat te roepen en met iets op die bel te slaan, dit gaf een heel speciaal gevoel Rob gaf ook aan dat het heel bizar was, dat moment, maar wel heel bijzonder. Eenmaal boven hebben we nog een hoop lol gehad met een monnik op vakantie, die wilde graag met die Boeddha op de foto maar iedereen liep er steeds door heen, toen ging Rob iedereen wegsturen, LOL. Daarna gingen we op pad naar Pan Thiet/Mui Ne. Onze chauffeur had vandaag het gaspedaal gevonden of omdat hij bijna thuis is of omdat de gids gister met hem heeft gesproken, hij was zelfs een beetje spraakzaam. We hebben zelfs gelunched, echter stond het dit keer in de papieren beschreven. Op weg naar MuiNe zijn we naar de White Lakes gegaan, echt hele mooie witte duinen, waar je met een quad kon rijden en dergelijke, echter niet gedaan. Daarna stelde de chauffeur voor het programma van morgen in vandaag te proppen zodat wij morgen een vrije dag hadden, wij vonden dat prima, goed plan. Maar we hadden ook het idee, dat hem dat ook beter uit kwam. Dus op naar de rode duinen, hier kon je met een sleetje van af, hadden we geen zin want dan zat je onder het zand en ik had ook heel last weer van mijn schouderblad, dat was vanmorgen opeens weer teruggekeerd in de auto, hoe dat kan geen idee. Daarna naar het vissersplaatje  Phan Thiet, hier wordt de beroemde vissaus gemaakt, althans de vis daarvoor. Echter als je dat ziet hoef je geen vissaus meer. Honderden vissersboten lagen bij het strand, echt heel gaaf om te zien. Daarna nog naar Fairy stream, we wisten niet wat dit wat was. Blijkt het een klein stroompje te zijn, waar je met je blote voeten doorheen moet lopen en het wordt steeds mooier en mooier, gesteente door erosie en water uitgeslepen, sommige stenen/zand zijn vuurrood. We hebben het niet geheel afgelopen. Toen we terugliepen ben ik nog flink onderuit gegaan in het water waarschijnlijk door mijn zwabberbeen en moeheid. Dit was de 2x al deze vakantie Behalve nat had ik niet ergens pijn, achteraf toch mijn schouder bezeerd en dat al met een zeer schouderblad, na ja niks gebroken dat was het belangrijkst. Gelukkig had ik nog een handdoek waar ik in de auto op kon zitten. daarna gelukkig naar het hotel. Het was een drukke dag maar wel een hele leuke. Het hotel was een kleinschalig resort, genaamd Blue Ocean super leuk. SAvonds bij Breeze gaan eten,de weg er naartoe was wat vaag, we wilde al terug gaan, toch maar doorgelopen want het was up Hill, we hadden de moeite nu al genomen. eenmaal daar heel gaaf en lounge achtig met uitzicht over het dorp. wordt gerund door een Belg, super leuke vent. Nog een tijd met hem staan kletsen, echt knap wat hij allemaal had opgebouwd.