Hoi An dag 14

20 april 2014 - Hoi An, Vietnam

Ook vandaag weer 8 uur vertrokken, jaja wij noemen dat vakantie. De tocht vandaag ging van Hue naar Hoi An. Het was geen lange rit, maar omdat we via de bergen gingen in plaats van de tunnel toch op tijd weg. Omdat we via de bergen gingen, gingen we over de magnifieke wolkenpas, dit is op 1200 meter hoogte. Hier waren nog restanten van de Vietnamoorlog. De tocht naar beneden was heel mooi, door de stranden. Daarna na Danang voor het Cham museum, dit is een museum vol met kunst over de Cham periode, echter musea's zijn niet aan ons besteed. Daarna zij we nog naar China beach gereden, dit is waar de Amerikaanse soldaten hun ontspanning vonden tijdens de oorlog. Er was niet echt iets bijzonders maar het is toch geschiedenis. We kwamen lekker bijtijds aan in Hoi An. We zitten in een heel leuk klein resort, heel gezellig. Ze zijn hier volop aan het bouwen, al is dat niet in het zicht. De stad ontwikkelt zich hevig. Het stadje Hoi An, voorals de oude stad is heel bijzonder, bijna synthetisch, als of het nep is. Het zou zo een dorpje uit de Efteling kunnen zijn, echt heel bijzonder. Wel heeeeeel toeristisch, het zuiden van Vietnam is so wie so toeristischer vind ik. S middags de lekkerste koffie uit Vietnam gedronken, bij Mia coffee, echt heerlijke koffie in een heel mooi Frans achtig huisje, heel rust gevend. voor de rest lekker door het stadje gestruind. We moesten entreekaarten voor de stad kopen, echter kunnen we deze kaarten gebruiken totdat we hier weg gaan. Voor morgen hebben we een fietstocht voor de hele dag geboekt, nou ik ben benieuwd.

1. Ilona Eveleens:
    22 april 2014
    Vietnam is belangrijke koffie exporteur geworden en concurrent van ondermeer Ethiopiue waar koffie is uitgevonden. ..Klinkt allemaal, ondanks 8 uur vertrek, geweldig :)