Fraser island - Lamington park dag 17

28 november 2010 - Hunter Valley, Australië

De Ferry om 07.50 uur genomen, jeetje wat een tijd weer. Daarna zijn we direct gaan rijden want we hadden een lange rit voor de boeg. Vooral het eind van de rit, 30 km door de bergen mega smalle steile paden, vaak waar maar 1 auto kon rijden, brrrrrr, maar het uitzicht was echt adembenemend. Om een uur of vier kwamen we aan in Lamington NP O'reilly's retreat, ja je leest het goed. Dus geen mobile telefoon, internet of tv, dat is hun motto je bent hier voor de natuur. Je hebt hier werkelijke 1000 en 1 vogels, dus als je een birdspotter bent, ben je aan het goede adres en vooral als je van oude postduiven houd ;-). Onze kamer was in een houten hut, net zoals in Oosterijk, ook zo koud haha, de jas maar uit de auto gehaald. Na de afternoon tea, koffie met een gebakje, dat gaat er altijd wel in, zijn we naar THE tree tops gelopen. Dit is een lange loopbrug over boomtoppen heen, heel gaaf en heel hoog. Onderweg kon je ook nog een boom inklimmen om zo nog hoger te komen, alleen Robert heeft dit gedaan, ik vond het al eng genoeg. Helaas regende het weer, dus na deze track zijn we boven bij, let op, de open haard gaan zitten met een heerlijke cocktail, altijd leuk die happy hours vooral in Australie want alles in knetterduur. In ons hotel kamer lag zelfs een excuusbrief voor de hoge Exchange rates met daarbij een fles wijn uit hun eigen Vineyard. We hebben daar ook direct een curry gegeten want we hadden vanavond een Tour geboekt om in het regnwoud glimwormen op te zoeken. Daar gingen we om 8 uur, met een zaklantaarn in de hand. Eerst werden we het regenwoud in gereden en vandaar uit met de voet, dood eng. Te weten dit bos vol met slangen en weet ik wat voor dieren zit. Onderweg kwamen we nog een possum tegen, dit is ook een soort buideldier. Bij de glimwormen aangekomen, moesten we onze zaklantaarn uit doen en bedankt, dan zie je helemaal niets meer, hellup. Maaaaaaarrrrrr het was het waard, we hadden gewoon een soort kerstmis, de hele wand werd opgelicht door glimwormen, het leken wel kerstlichtjes, werkelijk heel bijzonder, het was de trip meer dan waard. Het is hier in Australie al werkelijk een maand lang kerstmis, de berghut is ook al helemaal versierd, hihihi Vroeg naar bed, want we moeten ons om 6 uur melden voor een walk.