Dag 1 en 2 Amsterdam - Hanoi

9 april 2014 - Schiphol, Nederland

Zo het was een hele onderneming, eerst dik 11 uur naar Hongkong en daarna nog 2 uur naar Hanoi, maar het verliep allemaal voorspoedig. De rit van de AirPort naar de binnenstad was al een excursie op zich, wat een indrukken. En dan het verkeer, whahaha Verkeerregels, welke regels, werkelijk van alle kanten komen auto's en vooral heel veel scooters, gewoon op de snelweg. Ik heb meerdere malen met mijn handen voor mijn ogen gezeten. Smiddags de stad verkend en ook hier duizenden, maar dan ook duizenden scooters. Bij aankomst had iemand tegenons gezegd, pas op t verkeer, je moet gewoon oversteken ondanks het vele verkeer en dan 2 dingen niet doen dat is stoppen of rennen, je moet gewoon doorlopen. Dit vraagt enige training  maar naar een tijdje gaat dit steeds beter. Gisteren ook ons eerste loempiaatjes gegeten, je moet goed opletten dat je fried neemt en geen fresh, want dan krijg je rauwe groenten met een vliesje er over heen, brrrrrrr Gisteren gegeten, samen voor jawel EUR 5,60, net zo duur als de cappuccino's middags

op een druk verkeerspunt (wat een attractie op zich was) Vandaag een beetje door de stad lopen en savonds worden we (hopelijk) opgehaald voor de nachttrein naar Sapa. Wordt nog wat want we zijn nu al stijf van de reis en het kanon harde bed, whahaha

1. Ilona Eveleens:
    9 april 2014
    De start klinkt al geweldig. Het verkeer lijkt op Nairobi alleen dan geen auto's maar scooters. Ik ben benieuwd naar Sapa. Goede reis en liefs
  2. Margitta Postma:
    9 april 2014
    Wat een belevenis op de eerste dag. Wel een dure stad Hanoi. Hoop dat jullie een beetje in de nachttrein naar Sapa kunnen slapen. Kijk uit naar jullie verdere verslag. Gr. Ma
  3. Margitta Postma:
    9 april 2014
    Was vergeten jullie nog heel veel plezier te wensen. Tschüüs
  4. Joki:
    9 april 2014
    Ooohhh.... pas goed op in het verkeer. Hilarisch als je het advies krijgt: gewoon doorlopen. Ben benieuwd naar de kiekjes! Have fun you two!
  5. Diny:
    11 april 2014
    tja jullie zijn ook niet piep meer he;o)